Kritik!
05.11.2019
Hej! Jag skriver denna fråga för att ge kritik. Jag såg att någon hade skrivit en fråga om blod i sperman och frågan var skriven för nästan en månad sedan och har fortfarande inte fått svar och ändå har ni nån ”policy” att frågan ska vara besvarad innom 5 dagar. Jag blir upprörd för att jag har nämligen också samma problem (att när killen kommer i mig så är sperman blodig) och är säkert lika rädd och orolig som den andra som skrev förra frågan. Svar tack! !

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.11.2019
Hej.
Jag förstår att det känns trist att vänta på svar, både för dig och i all synnerhet för personen som ställde frågan. Vi på Decibel gör verkligen vårt yttersta för att frågorna skall bli besvarade inom utsatt tid, och för det mesta lyckas det. Men beroende på var frågan ställts (hemkommun) eller frågans ämne så blir frågan ibland skickad vidare till andra experter, och då kan vi inte alltid påverka hur snabbt svaret kommer. Alla våra experter vet  om vår femdagarsregel - men alla våra experter och vi på Decibel är också helt vanliga människor som kan vara sjuka, bortresta eller glömska. Därför är det alldeles bra att påminna oss eller komma med kritik då vi inte lever upp till förväntningarna.
Om din killes sperma ofta eller alltid är blodig så tycker jag att han skall tala med en läkare, detta även om sperman är rostfärgad eller brun. Små stänk av blod någon enstaka gång är oftast harmlöst - men om det inträffar ofta finns det anledning att kolla upp saken. Boka en läkartid vid hvc och tala med en läkare.
Tessi