Munsex problem och fråga
02.07.2020
Hej
Jag och min pojkvän har haft munsex ganska många gånger nu. Jag tycker om att suga honom och han slickar mig, han säger att det är skönt när jag gör det vilket gör mig glad men jag känner att jag får problem vid sugandet varje gång.
För när jag har honom i munnen så är det svårt för mig att riktigt slappna av och då spänner jag mig vilket känns i munnen. Och då kan jag inte suga så av honom som jag vill eller hur jag ska säga.
Sen tänkte jag fråga om det går att se på något sätt på penisen eller pungen när han nära att få utlösning så jag kan vara mer förberedd på när satsen kommer?
För en gång när han var på väg att komma i min mun så han sa till i förväg, men ändå så kom det så fort så jag att nästan fick det i halsen. E M

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.07.2020
Hej,
Roligt att ni båda njuter av oralsexet. Det är ganska vanligt att man spänner läpparna/käkarna då man ger oralsex på en kille, och eftersom alla killar är byggda på lite olika sätt så kan det vara en helt ny situation då man träffar en ny partner - även om man tidigare tyckt att man vetat hur man skall göra.
Det kanske viktigaste tipset jag kan ge dig för att du skall slappna av är dels att inte se det som en prestation - utan fokusera lika mycket på att du själv skall tycka att det är upphetsande som att han skall tycka det. Det behöver inte gå snabbt och det är närmast en fördel att man växlar lite från en teknik till en annan och att det inte sker med samma intensitet hela tiden. Så om du märker att käkarna börjar tröttna så kan du växla från att suga till att slicka en stund.
Det andra tipset är att sträcka ut din tunga så långt som det känns bekvämt, så att du inte försöker täcka över den nedre tandraden med läppen utan att det är din tunga som skyddar penisen från dina tänder i nedre käken. Jag hoppas att du förstår hur jag menar. Om du föreställer dig att du skall slicka på hans ollon med den mittersta delen av din tunga så tror jag att du automatiskt kommer att hålla munnen/tungan  som jag menar :)
Angående din andra fråga, huruvida det märks på penisen/pungen om killen närmar sig orgasm så är jag inte säker på att det skulle finnas något tecken som skulle vara speciellt tydligt. Det lättaste är nog om killen säger till, eller om ni bestämmer er för en viss signal som han kan använda om han inte klarar av att prata då (t.ex. att han rör vid dina axlar eller ditt huvud.) Huvudsaken är ju att ni hittar ett sätt att kommunicera som ni båda förstår. Ibland kan man lära känna sin partners kroppsspråk så att man kan avläsa det (t.ex. på basen av hur den andra andas eller håller andan, eller spänner sig) men lättast är det om man talar om saken och hittar ett gemensamt språk.
Lycka till :)
Kram
Tessi