Näringsjäst
01.08.2018
Hej, jag har bara en kort fråga. Var kan man köpa näringsjäst? Finns det i affärer som citymarket, prisma och minimani eller måste man gå till en speciell hälsokostsbutik, isåfall var finns det någon sådan? (Vet att det finns åtminstone två nära torget i Vasa)
Och i vilken "avdelning" finns det ifall det finns i vanliga affärer?
Tack på förhand :D Näringsjästen

Ungdomsinformatör Ida svarar
03.08.2018
Hej!
Näringsjäst borde finnas antagligen där kosttillskott finns eller där de har vegan/veganska produkter just då i vanliga mataffärer, tror dock att de inte finns i mindre affärer. Men som du nämner så antagligen i Minimani, Prisma och Citymarket som är större. Du kan även fråga någon som jobbar där var näringsjäst finns, de hjälper nog dig att hitta de isf.
Möjligtvis kan näringsjäst finnas i saluhallen eller i Rewell center vid butiken It’s Pure, kanske de va dem du tänkte som finns nära torget. :) Hoppas du hittar näringsjäst!
Hälsningar Ida