Våldtar dom tjejer med mens
13.02.2020
Jag undrar om tjejer med mens blir våldtagna, tänk så här, en våldtäcktsman ska våldta en tjej men när han sliter av henne byxorna märker han att hon har mens, bryr han sig då? ????

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.02.2020
Hej,
Det är nog inte så lätt att svara på din fråga. Jag är inte säker på att det finns någon forskning på det området.
Det kan ju tänkas att vissa våldtäktsmän skulle bli avtända av att tjejen blöder - men det är säkert lika "vanligt" att det inte spelar någon roll alls. En våldtäkt handlar sist och slutligen inte så mycket om sex eller att våldtäktsmannen skulle ha sexuella behov som "måste" tillfredsställas - utan mer om att personen blir upphetsad av makten och det att hen kan tvinga den andra personen till det. Jag är med andra ord inte säker att man som tjej skulle komma "lättare undan" även om man råkade ha mens, men som sagt - det kan säkert variera,
Kram
Tessi