Dryck
06.07.2021
Är det nyttigt att dricka en witamin well om dagen? Har börjat göra det nu inte för att vara nyttig direkt men för att det är gott och känns fräscht men jag ska dra igång med träningen så är det bra för kroppen att dricka en sådan om dagen?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.07.2021
Hej,
Jämfört med att dricka t.ex. läsk eller energidrycker så är Vitamin Well ett betydligt bättre alternativ. Det innehåller förutom vatten lite olika vitaminer och spårämnen som kroppen behöver. Men alla dessa ämnen kan du också få i dig genom en mångsidig kost och/eller vitamintillskott. Så det är helt okej för din kropp att du dricker det - men det är ingenting som din kropp "kräver" eller som du måste dricka för att t.ex. kunna träna.
Fortsätt dricka det om det känns vettigt. Speciellt nu då det är jättevarmt ute så är det alltid fördelaktigt att dricka, så om Vitamin Well får dig att dricka lite mer än du annars skulle göra under dagen så är det bra.
Kram,
Tessi