En itke
12.10.2016
Onko nolmaalii näin murros ikäseltä tytöltä että en itke koskaan. Itkin viimeks joku 4kk ja en sillonkaa ku ihan vähän. Musta tuntuu että mun tunteet on kadonnu ku ennen sitä itkin oikeestaan aika paljon... Tunteeton girl
Nuortenelama2

Ungdomsinformatören vid Nuortenelämä.fi svarar
01.11.2016
Hei,
ei ole ollenkaan outoa, vaikka et itke.
Yleensäkin ihmisten välillä on eroja siinä kuinka itkuherkkiä he ovat. Osa itkee pienemmästäkin liikutuksesta ja
toisten on vaikea ilmaista tunteitaan itkemällä.
Sinuna enemmänkin miettisin, että onko sinulla hankala olla, kun sanoit, että sinusta tuntuu, että sinun tunteet ovat
kadonneet. "Tunteettomuus" voi liittyä ikääsi ja siihen, että murrosiässä yleensäkin tunteet voivat mennä siksakia.
Tärkeintä olisi, että pystyisit puhua asioistasi jonkun ystävän, vanhemman tai jonkun aikuisen kanssa. Ei aina tarvitse
itkeä näyttääkseen tunteitaan.
Terveisin, Anu – Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.