gravid?
07.04.2019
Hej min kille la in sina fingrar i mig och vi hade även oralsex. På kvällen då jag gick på wc så såg jag lit blod på wc-pappret. Det var ganska mörkt. nu är jag orolig att det skall vara en nidbödning och att jag skall vara gravid. Vi har under den senaste tiden inte haft sex så att han har varit inne i mig förutom med sina fingrar och genom oralsex. Finns det någon annan förklaring för blödningen eller kan jag vara gravid? Jag skall inte ha mens den här tiden på månaden.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.04.2019
Hej.
Blödningen du fick på kvällen beror mer sannolikt på sexet, d.v.s. det att din pojkvän fingrade dig, än på att det skulle ha skett en nidation. Det är inte sannolikt att spermier skulle överleva att överföras från penisen till slidan via handen, och fortfarande vara så livsdugliga att de skulle kunna fortsätta simma upp och befrukta ett ägg.
Det finns heller inga tillförlitliga uppgifter om hur vanliga nidationsblödningar faktiskt är, det talas och skrivs mycket om dem, men jag tror inte alls att det är speciellt vanligt att de förekommer. I ditt fall så är det också väldigt osannolikt att en befruktning och nidation skulle ha skett så pass snabbt. Så du kan nog helt enkelt slappna av.
Mellanblödningar kan dyka upp när som helst, men alltid märker man inte heller om en nagel rispar upp ett litet sår inne i slidan. Det låter inte oroväckande.
Kram
Tessi