Han tog bort mig
09.12.2020
Jag höll på med en kille i 3 månader vi träffades och tillochmed sov, han skrev dagen efter vi sov med varandra att han inte tyckte att vi klicka och sa att de va okej om jag tog bort hnm på snap vilket va kände att det inte behövs det vill säga att det va okej liksom. Några dagar senare tog han bort mig sen efter 1 månad nu har han avföljt mig på instagram, tycker bara det är konstigt
Vad tycker ni? Vad kan det bero på? Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.12.2020
Hej,
Det är nog ganska naturligt att detta är någonting du lämnar och grubbla över. Jag förstår att du inte har fått det avslut som du kanske skulle behöva då det kommer till er relation. Det kan vara svårt att förstå varför en människa finns och allting verkar fungera ena dagen - för att sen plötsligt "ändra sig". Alla gånger tror jag inte ens att man kan förstå vad som pågår i någon annans huvud, utan bara acceptera att man känner olika. Vilket kan vara väldigt svårt.
Jag vet inte varför han slutat följa dig på insta. Kanske han inte vill bli påmind om dig, eller också har han träffat någon annan som inte vill att han följer dig på insta om hon vet om att ni haft någonting på g? Vissa använder det som en form av maktspel att sluta följa någon på insta för att visa att man är över dem eller att man gått vidare. Jag vet helt enkelt inte.
Jag tycker att du skall avvakta helt enkelt. Antagligen kommer ni i något skede ännu att komma i kontakt med varandra. Det kan vara nästa vecka eller om två år - men jag hoppas att du tills dess kan lägga det åt sidan. Han har visat ganska tydligt att han inte vill ha en relation med dig just nu, och även om det svider så tycker jag också att du förtjänar att vara tillsammans med någon som ser dig och uppskattar dig. Försök att inte slösa tid på någon som inte förtjänar dig. Jag vet att det kan vara jättesvårt att släppa taget och gå vidare, speciellt om man upplever att man blivit orättvist behandlad, men just nu kan du inte påverka vad han känner så fokusera på dig själv.
Ta hand om dig själv och bygg upp dig själv igen. Du är viktigast.
Kram
Tessi