Idér på vad jag kunde skicka till henne dm
17.02.2021
Hej, så jag ställde en fråga här för inte så länge sen, (osäkert mellan mig och en tjej, tror jag frågan hette) hon som svarade på frågan heter Kix.
I svaret skrev hon att jag kan pröva skicka personen som jag skrev om, ett dm, vilket jag har funderat på i några dagar och nu vill jag göra det. Men problemet är att jag är osäker på vad jag ska skicka.
Först en kort update.
Så sen jag fick svaret till min fråga så har vi haft en träning. Före träning så gick jag förbi henna och in på wc, och när jag gått in dit så hör jag dörren öppna igen (finns flera wcn i ett rum), men då har jag redan låst dörren så jag vet inte vem det är, då jag är klar så har personen inte ännu gått ut från wc, jag försöker ta det saktat att tvätta händerna men när jag är på väg ut så har hon ännu inte kommit ut, så jag bara går ut, och märker då att det var hon som for på wc på samma gång som mig, och blir lite ledsen att vi inte hann prata lite "privat" inne på wc, vilket jag skulle ha viljat göra ( eftersom jag iaf kan se bättre om hon är intresserad eller inte privat och inte framför många personer). Nå efter en knapp minut efter jag gått ut så kommer hon tillbaka och när hon går förbi mig gör vi ögonkontakt hela vägen och smilar åt varandra. Under träning märker jag att hon inte är kall, som hon brukar vara ibland, men att hon inte kommer fram till mig och så som hon brukar göra, så jag bestämmer mig för att den här gången ta initiativ och gå fram till henne och göra något, för att ge henne uppmärksamhet så att hon inte alltid behöver komma till mig och göra det. Men får inte chansen mycket, men då jag får så försöker jag som sparka bollen till henne och så vidare, men hon har inte en så stor reaktion till det. Men varje gång vi går förbi varandra så märker jag att vi försöker gå väldigt nära förbi varandra, just och just så att vi rör varandra, och under träningen gör vi ögonkontakt. Men mer än så händer inte, vilket det inte alltid behöver göra. Fast en sak som jag kände mig dum att jag gjorde var att jag satt ner på en bänk och när hon kom och skulle sitta där, så före hon var väldigt nära så steg jag upp och gick, eftersom jag missuppfattade något och då märkte jag att hon satte sig brevid stället som jag satte, vilket gjorde att jag började tro att hon kanske nu tror att jag inte vill vara nära henne :( och om hon försöker ge avstånd och se vad jag gör, och jag gör detta så ger jag henne en dålig vibb.
När träningen var slut och jag skulle gå ut bestämde jag mig redan före träningens slut jag skulle säga hejdå till henne, eftersom hon bytte om någon annan stans, och det stället var ett ställe som jag måste gå förbi för att komma ut. Så då jag gick förbi sa jag bara hejdå "......" (Namn) och hon sa glatt hejdå tillbaka.
Så när jag kommit hem och insåg att kanske hon tappar intresse, eftersom hon inte är som hon brukar vara, och har tagit lite avstånd, genom att istället gå nära mig och göra ögonkontakt från längre håll och inte småknuffas och retas med mig, men så kanske hon vill att jag ska visa intresse så att hon vet att jag är också lite intresserad och därför tar avstånd.
Nå jag tänker som så att jag kanske även borde skicka henne ett dm eller säga något till henne i ord istället för att bara vara tysta och gå förbi varandra och så under träningarna. Men jag har ingen aning om vad jag ska skicka till henne, eftersom jag vill att det ska vara något som kan starta upp en rolig konversation eller så. Och att gå fram till henne på träning kunde också vara möjligt men eftersom (kolla hemliga rutan).
Jag vill helst försöka lämna att skicka dm till henne tills jag vet hur det är mellan mig och henne in person, så först och främst skulle jag vilja veta hur jag ska ge hennes uppmärksamhet och sånt under träningen och vad jag kan fråga henne och så vidare, och sen kanske lite idéer på vad jag kunde skicka till henne på dm (eftersom vi följer varandra på sociala medier), men som sagt jag skulle vilja se ännu lite hur stämningen är på några träningar till. Osäkert

Ungdomsinformatör Kix svarar
25.02.2021
Heej!
Vad roligt att höra en update från dig om hur det har gått! Nu har det ju visserligen gått någon dag sen du skrev in så saker kan ju ha hänt mera, men jag ska svara på din fråga såsom den är ställd och så hoppas jag att du kan få nåt ut av mitt svar i alla fall! :)
Jag är glad att du vågat börja ta mera initiativ själv och visa åt henne att du är öppen för att ha mera interaktion med henne och att du gillar att vara runt henne. Synd det där med bänken förstås, men det var ju ett ärligt misstag, och bra att du sen gick och sa hejdå till henne när träningen var slut, det lappade ju kanske ihop det potentiella missförståndet. Jag tror precis som du att det är dags att du också visar tillbaka att du är lite intresserad, så hon inte bara ”ger upp” och låter spänningen mellan er rinna ut i sanden.
Angående det du skrev i hemliga rutan så förstår jag att du är lite extra nervös för att gå fram och prata med henne. Men jag tycker i alla fall att du kan fortsätta försöka hälsa på henne personligen när du kommer till eller far ifrån träningarna, lite som du beskrev i din fråga att du nu gjort. Det kräver ju ingen extra kommunikation, men visar ändå intresse och är en bra övning för dig att våga vara mera rakt fram. Om ni typ har en sista träning inför helgen så kan du också fråga henne om hon ska göra nåt kul i helgen, det är sånt som går att fråga i förbifarten ”sådär bara”, men som ändå öppnar upp för mera framtida dialog.
Vad bra att ni följer varandra redan på social media! Om hon är sån att hon postar ofta exempelvis på sin story så kan du ju börja sådär ”chill” med att bara lägga någon passande emoji som svar på nåt av det. Typ en hjärtögd smiley om hon lägger nån selfie, ifall du vågar det så skulle det vara skitbra! Det skulle hinta vad du tycker om henne men ändå liksom ganska diskret och på ett sånt sätt så det inte lägger press på att få ett visst svar tillbaka eller skriva destomer.
Sen för att öppna upp en lite längre konversation så funderade jag exempelvis om ni båda har nåt skilt lag eller nåt ni följer, så att du kunde fråga om hon sett nån skild match, eller vill se en med dig? Eller om ni har nåt annat gemensamt ämne som du kunde ta upp, det är lättare att få en flytande konversation om det är nåt båda gillar och vet grejer om från förr. Eller typ ge henne ett tips om nåt som du tror att hon skulle gilla, typ ”hej, jag såg den här dokumentären/filmen/läste den här boken här om dagen och kom och tänka på dig, tror du skulle gilla den också”. Det visar samtidigt lite diskret att hon finns i dina tankar.
Men vet du, jag fick en idé! I och med att coronarestriktionerna skärps nu så kanske ni inte ens kommer ha träningar under Mars månad? Ifall det är så, så kanske du kan fråga om hon (för att hålla igång utan träningarna) skulle vilja joina dig på att träna på nåt annat sätt, typ att ni kunde fara ut och springa tillsammans ifall det är nåt ni gör, eller gå en vandringsled/skida/gå på isen eller nåt sånt! Där kan man ju liksom ”skylla” på restriktionerna, att man behöver ju hålla igång ändå för att hålla upp sin kondis, och det är roligare att göra det tillsammans med nån när man kan peppa varandra. Plus att om det är utomhus så är det ju också relativt corona-safe. Då skulle ni få en superbra chans att lära känna varandra lite bättre, och det utan ”noloheten” av att resten av laget kan se er och höra er. Angående grejen du skrev i hemliga rutan så tror jag nog det fixar sig med tiden, ni måste bara få en början på det och hitta ett gemensamt sätt att kommunicera!
Jag tänker som så, att du ska inte tveka att ta kontakt med henne oavsett hur stämningen är på träningarna. För även om det sen inte skulle "bli till nåt mer" så verkar ni i alla fall ha såpass bra kemi så att du kan vinna en ny vän, och det är ju heller aldrig fel :)
Lycka till!!
Kram, Kix