Loggat in på ex pojkväns Snapchat
01.07.2019
Hej, jag är en 17åring tjej som undrar vad som händer om man loggat in på sin ex pojkväns snapchat för att kolla om han har raderat nakenbilder på en. Jag var väldigt rädd att nakenbilderna skulle vara kvar och att han skulle kunna skicka vidare dem.. Men som tur fanns inga kvar (i hans bildgalleri på snapchat iallafall) vet ju inte vad som finns i hans telefons galleri. Kan jag bli straffad för detta om han märker det? Kan de söka upp att det var jag?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.07.2019
Hej.
Du har nog rätt i att det inte är lagligt att logga in på någon annans konto och gå igenom deras bilder eller information, men med tanke på de andra detaljerna du skriver så tror jag att han har mer att vara rädd för än du om myndigheterna skulle börja nysta i saken.
Om du vill ta saken vidare så kan du kontakta polisen, eller tala med någon på brottsofferjouren om det känns som att du bara vill prata av dig om det som har hänt
Kram
Tessi