Namn
15.02.2018
Hej! Det är en person som har samma förnamn som mig och vill inte att, någon som läser personens fråga och ser namnet ska tro att det är jag!
?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.02.2018
Hej,
Hmm... fast som du säkert vet så finns det många personer i världen som heter samma sak? Skulle du T.ex. råka heta Maria så är det det vanligaste flicknamnet för finlandssvenska flickor nästan varje år, så runt 200 tjejer i svenskfinland döps till Maria varenda år. Jag är ganska säker på att andra människor vet om denna sak också, så jag tror inte automatiskt att alla tänker på DIG bara för att namnet råkar vara samma.
Det finn saker man ska bli kränkt över, och det är givetvis en subjektiv upplevelse och rättighet, men jag tycker inte att det är befogat i detta fall. :D
Tessi