Pojkvännens förhud?
09.07.2020
Min pojkvän vill ta bort sin förhud, han har inget problem med den o för min skull har det ingen skillnad om han är omskuren eller inte, var får man göra såna operationer om man int har nå problem? Han e inte muslim eller nåt sånt, jag vill ba att han inte behöver må dålit över sin snopp Orolig pojkvän

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.07.2020
Hej,
Om man vill operera bort sin förhud utan att det finns någon medicinsk anledning till det så skall man vända sig till en privat läkarklinik. Dessa operationer brukar göras i de större städerna i landet, men det kan hända att de görs på de mindre också - det får man helt enkelt ta reda på.
Det största problemet är att operationen kostar rätt mycket, men fördelen är att operationsköerna inte är så långa. Då jag kollade upp priserna för detta ingrepp så rör det sig mellan ca 900 - 1350 euro. Men priserna kan nog variera åt båda hållen.
Jag tänker ändå att det skulle vara bra om han började med att boka en tid till en "vanlig" läkare på hvc för att diskutera saken. Så kan säkert läkaren hänvisa honom vidare därifrån.
Kram
Tessi