Runka av honom 1
26.01.2022
Hej Decibel!
Jag har en fråga. Jag är tjej och har en sexuell relation med en kille. Vi träffas ganska ofta och har sex. Allting känns bekvämt och bra, förutom då jag ska runka av honom. Hans könsorgan är väldigt torrt då jag ska börja runka av honom. Vi har förspel före men hans snopp är torr. Är det normalt att en pojkes könsorgan är torrt eller betyder det att han inte är våt? (Han har stånd). Tar det sjukt för killen att man runkar av honom då hans snopp är torr? Hur börjar man runka av honom? Jag är medveten om att man kan använda glidmedel. Men om man inte har något tex glidmedel / olja att använda. Tar det då sjukt för killen om man runkar av honom även fasst han snopp är sträv och torr. Detta gör mig obekväm och gör att jag inte vill runka av honom. Jag vill runka av honom för att jag vet att han gillar det då jag gör det mitt i sexet och hans snopp är våt. Men vill kunna göra det i förspelet också. Snälla hjälp! Hemlig person
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
28.01.2022
Hej,
En penis är ALLTID torr. Personer med penis blir inte våta så som personer med vagina blir inne i sin vagina. Penisens sätt att vara redo för samlag är att få stånd, inget mer. Den blir inte våt alls (förutom att det kan komma lite försats). Huden på penisen är alltid torr precis som innan den fick stånd. Så om du upplever att runkandet gör ont på honom så är det inte nödvändigtvis för att penisen är torr, utan då kanske du bara ska sakta ner lite och vara mer varsam. När man runkar för man förhuden/huden på penisen upp och ner över ollonet, det är det som är skönt. Ollonet är känsligt och får en friktion/beröring av din hand och av huden när den dras upp och ner. Din kille upplever nog att det är jätte skönt att du runkar av honom - och om inte - så fråga honom vad han tycker du ska göra annorlunda! Fråga och prata med varann! Då blir sexet allra bäst! Om man ändå vill få lite mera "glid", vilket kan vara skönt, men inte har glidmedel/olja, så kan man även använda saliv.
Sen att penisen är våt i mitten av samlaget är för att han haft den inne i din vagina och har vaginalt sekret på den. Så en penis blir aldrig våt, den får endast stånd. Fortsätt som du gör med din hand, jag är säker på att han gillar det du gör väldigt mycket! Du behöver inte känna dig osäker!
Kram!
Malin