Snabbt svar tack!!
19.01.2021
Hej! Jag är en tjej som är 15år
Ca 1 vecka efter min förra mens sov jag med min kille. Vi hade inte sex men jag runkade av honom och han kom, sedan torkade han bort sperman och pullade mig efter det. Det kom också sperma på täcket
Nu är min mens en vecka sen och jag har vanligtvis väldigt regelbunden mens, kan jag bli gravid av detta??? Tänker ifall han hade sperma på fingrarna?! Är lite orolig just nu..

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.01.2021
Hej,
Du behöver inte vara orolig. Det är högst osannolikt att du skulle kunna bli gravid på detta sätt.
Ibland då man läser om saker på nätet kan man få uppfattningen om att vem som helst kan bli gravid hur lätt som helst på vilket sätt som helst - men i själva verket är det väldigt många saker som skall ske på exakt rätt sätt för att en befruktning skall kunna uppstå. Så om han först får utlösning och denna torkas på täcket - och han sedan fingrar dig så kommer inte spermierna att överleva detta, för att inte tala om att de ännu borde klara av att simma upp till ägget och befrukta det.
Även om din mens alltid tidigare har varit regelbunden så är det inte onormalt fast den nån gång är sen. Det händer nästan alla.
Din mens kommer nog. Slappna av.
Kram
Tessi