problem
10.05.2020
Hejsan jag har ett stort problem!! det finns 2 människor på denna jord som inte borde finnas på denna jord, de är inte ens människor i mina ögon de är hemska insekter som borde flytta låååångt bort. okej så hur som helst de här pojkarna har gjort många människor väldigt upprörda med deras beteende och då jag ser dem på nån fest får det mig och mina vänner att vilja döda dom, jag har i min skalle funderat över det här och vad som händer med mig om jag tar livet av dom och jag har kommit fram till lite saker som inte är så bra men det hindrar inte mig jag kan ta smällen för det, för det äcklar mig hur de beter sig mot både flickor och pojkar och ingen bryr sig...Jag vet att jag kanske är lite mordisk av mig men de har hållit på så här i kanske 3 år snart det tär på en psykiskt, kan man inte typ köra dom till flygplatsen och lägga lappen på och skicka iväg dom här ifrån? typ till pluto? :((... vad ska jag göra?!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.05.2020
Hej,
Jag tror du att din fråga främst handlar om att du behöver skriva av dig, och det är helt okej. Det finns irriterande människor. Det finns korkade människor. Det finns elaka och otrevliga människor som gör andra illa. Om det handlar om att människorna gör någonting direkt olagligt så har du - precis som alla andra möjligheten att kontakta polisen om det. Men DU har inte rätt att avgöra vem som har rätt att existera eller inte - som jag ju tror att du förstår.
Jag har ju ingen aning om vad killarna ifråga har gjort, säkert är din avsky helt befogad. Genom hela ditt liv kommer det antagligen att finnas människor som du inte tycker om - eftersom det är ganska naturligt. Men som du givetvis förstår så har de ändå rätt att finnas - precis som du själv. Som sagt, om de har gjort något brott som är grunden till din känsla så skall du ta upp det med polisen, men annars får du helt enkelt försöka leva med att man inte kan eller behöver tycka om alla, och du behöver ju inte umgås med dem om det tär på dig psykiskt.
Kram
Tessi