seksuaalineuvonta
14.02.2017
Voiko ihmisestä tulla seksuaalineuvoja tai seksuaaliterapeutti vaikka ei itsellä olisikaan kokemusta seksistä? Voiko sellainen ihminen pystyä puhumaan seksistä asiakkaiden kanssa yhtä sujuvasti, kuin ihminen joka on itse harrastanut seksiä?

Seksuaalineuvoja ja nuorisotyöntekijä Pirjo/LOPETT svarar
27.02.2017
Hei,
Kiitos kysymyksestä.
Seksuaalineuvojankoulutus on ammatillista täydennyskoulutusta. Joten koulutukseen hakeutuvat ovat jo kouluttautuneet johonkin terveydenhuollon tai kasvatusalan ammattiin. Heillä on jo kokemusta asiakkaiden kohtaamisesta ja taitoja keskustella eri asioista.
Seksuaaliterapeutin koulutukseen vaaditaan seksuaalineuvonnan täydennyskoulutus jolloin siihen kouluttautuneella on jo laajat tiedot seksuaalisuudesta.
Uskon että seksuaalineuvonnan koulutuksen omaava henkilö pystyy luontevasti puhumaan seksistä ja seksuaalisuudesta asiakkaittensa kanssa. Jokainen seksuaalineuvonnan koulutuksen läpi käyvä opiskelija, tutustuu omaan seksuaalisuuteensa opintojen aikana.
Opinnot pitävät sisällään myös työnohjausta joissa näitä asioita käydään läpi.
Jokainen koulutuksen käynyt tietää mistä puhuu ja pystyy tekemään sen luontevasti. Riippumatta omasta kokeneisuudestaan tai kokemattomuudestaan.
Ystävällisin terveisin Pirjo Nylund, seksuaalineuvoja, nuorisotyöntekijä.