Sluta Panta
28.02.2019
Hur fungerar egentligen Sluta Panta chatten? Har hört att det har typ hjälpt många personer att vara där och "chatta" så skulle vilja Typ pröva själv för mår själv inte så bra nu. Och när är chatten öppen och när kan man skriva dit? Sluta Panta

Ungdomsinformatör Ida svarar
01.03.2019
Hej!
Sluta panta chatten har bytt namn och heter nu mera Ärligt talat. Chatten är öppen mån, tis och tors kl.19-22. Man kan chatta både i en gruppchatt, men även ha en privat chatt med t.ex. en psykolog eller handledare. Ärligt talat chatten har ibland teman och diskuterar ett viss ämne, då finns gästchattare på plats som är experter inom de område. Här nedanför sätter jag in en länk till Ärligt talat chattens hemsidan.
https://unginfo.fi/arligttalat/
När du chattar på Ärligt talat så är du helt anonym. Här kan du läsa mer om chattens regler. Testa att gå in på sidan nästa vecka nån kväll när chatten är öppen för att se hur de funkar.
Ta hand om dig!
Kram, Ida