sommarjobb
01.02.2021
hej jag jar sökt kanske 5olika sommarjobb
men vad händer ifall jag får flera av dom jobben kan man tacka nej då eller är man fast i att man måste jobba då mm

Ungdomsinformatör Kix svarar
03.02.2021
Hej!
Det är bra att du har sökt flera olika, det ökar dina chanser att få ett jobb väldigt mycket jämfört med om du bara hade sökt ett :)
Ingen fara, du kan tacka nej även om du skulle få flera än ett. Då kan du helt enkelt välja, och sen skicka åt de andra ställena och tacka för att de tog sig tid och att det hade varit roligt, men att du redan hittat och tackat ja till ett annat jobb.
Men efter att du skrivit på arbetskontrakt med ett ställe så ska du inte ändra dig mer (om det inte finns riktigt goda skäl för det).
Lycka till, hoppas du får ett lärorikt och roligt sommarjobb!
Mvh, Kix