Stukad näsa?
01.05.2022
Hej!
Igår var jag och mina kompisar på restaurang och sen så tog jag en bild av min kompis och sen skulle hon ta telefon från mig för skojs skull aggressivt och sen slog hon telefon i min näsa. Jag googlade på om jag har en stukad näsa eller vad jag har för min näsa är uppsvullen men det kom ingenting fram Näsinvalid

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.05.2022
Hej,
Det är svårt att veta hur det står till med din näsa bara på basen av det du skriver. Så om den känns väldigt svullen eller öm så kan du kanske besöka skolhälsovårdaren och be hen ta en titt. Men i princip brukar näsan klara av att ta emot ganska hårda smällar, och jo den kan svullna upp och bli öm men det är rätt sällan någonting behöver göras åt saken utan den brukar läka av sig själv.
Men gå och visa upp den om det oroar dig.
Kram,
Tessi