Distraherande tankar då jag onanerar
01.09.2020
Hej! Jag har jätte svårt att kontrollera mina tankar då jag onanerar. Kan onanera och tänka på nått/någon jag gillar men mittiallt så får jag bara en tanke att det skulle vara t.ex min lärare eller någon i min skola osv. Det förstör allt men jag kan inte kontrollera det. Jag vill kunna onanera utan att tänka på konstiga människor :(

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.09.2020
Hej,
Jag tror inte att det är speciellt ovanligt att det ibland dyker upp oväntade eller oönskade tankar då man onanerar, men jag tror att knepet är att inte försöka anstränga sig för att stänga ut dem heller. Oftast leder detta till en sorts stress och rädsla för att tankarna skall bli återkommande - och då resulterar det lätt i att man tappar lusten helt.
Så jag föreslår att du skall tillåta dina tankar att röra sig fritt då du onanerar, även om det dyker upp en bild av en person som du inte hade planerat. Skulle det faktiskt vara någon som du är tänd på så är ju ingen skada skedd, och om det är nån som du inte är tänd på så tror jag att du ganska snabbt kommer att byta till någon annan bara du inte försöker motarbeta det. det låter som att du blir lite stressad över dina egna fantasier och att de därför har blivit nästan som en sorts tvångstanke. Du jobbar så hårt på att inte börja fantisera om fel människor att du kanske just därför börjar göra det.
OM det sedan skulle vara så att du fantiserar om någonting som är helt olämpligt så ger det ju dig en möjlighet att senare fundera över varför de tankarna dyker upp just då.
Det jag menar är egentligen bara det att du inte behöver vara rädd för dina fantasier, de är dina egna och är just precis bara det - en fantasi. Många människor fantiserar om saker som de egentligen aldrig har någon önskan att genomföra i verkligheten. Ta ingen stress utan fokusera på att det skall vara skönt och låt tankarna komma och gå som de vill så tror jag att det kommer att lösa sig av sig själv.
Kram
Tessi