Flygrädd
25.11.2019
Hej! Jag skall inom snar framtid på en resa som chartras av danska flygbolaget jettime.
Jag är väldigt flygrädd och försökt hitta info om bolaget vilket ja inte hittat så mycket om.
Så nu undrar jag om Jettime är ett säkert flygbolag att flyga med och har de någongång haft någon idencitet? Flygräddtjej

Ungdomsinformatör Ida svarar
29.11.2019
Hej!
Jettime är nog ett säkert flygbolag att flyga med. Kan se på deras hemsida att de flyger bland annat på uppdrag av Finnair.
Något att tänka på när man flyger är att de alltid kollar så flygplanet är ok innan de flyger. Piloterna är vana att flyga. Precis lika vana som att t.ex. dina föräldrar kör bil.
Jag är själv flygrädd också, och kan förstå att det är skrämmande. Det var en familjemedlem till mig som visade denna sida. På den sidan kan man se alla flygplan som flyger just nu. Som du kan se är det väldigt många flygplan. Till viss del varför det är skrämmande att flyga är att man inte har kontroll och att man inte gör det så ofta. Men piloter och de som jobbar på flygplan gör det varje dag. Dom är vana.
Hoppas detta gav dig lite lugn! :)
Kram, Ida