Kinky sex?
31.12.2020
Hej
Jag och min kk har kommit in på en väldigt hardcore sex period och vi brukar spänna upp mig i taket så jag är typ som i en sexgunga. Vi har haft sönder lite saker, plus att vi har fått grannarna att flytta ut för vi har haft så mycket ljud... Kan ni hjälpa oss hitta nya varianter som är ”kinkyga” för vi gillar att experimentera med nya ställningar och verktyg

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
04.01.2021
Hej,
Det är nog jättesvårt att ge någon annan tips om sexuella aktiviteter då man inte känner till vad som uppfattas som "normalt" eller "kinky" just för dem. Det låter som att ni just nu leker mycket med gränser i era sexuella aktiviteter, men just dessa är nästan omöjliga för någon annan att diktera eftersom de är helt individuella och specifika för just den egna relationen.
Därför skulle jag helt enkelt råda er att själva forska och fantisera så mycket som möjligt. Vissa fantasier kanske man inte ens vill förverkliga eller dela med sig av - men andra fantasier kan bli ännu mer levande om man berättar om dem för varandra. Ni kan också kolla utbudet i olika webbutiker för att hitta ideér om saker att testa. Då det kommer till sexuella aktiviteter så kan man ju egentligen hitta på nästan vad som helst så länge båda två vill samma sak, men en otroligt viktig del av sex (kanske i all synnerhet då man kommer in på lite mer äventyrligt sex) är att man kan tala öppet om det med varandra, så att man inte gör varandra illa på något sätt.
Ett konkret råd skulle vara att ni laddar ner ett "spel" som heter Xconfessions till era telefoner - som ni sedan "spelar" med varandra, det är ett busenkelt sätt att hitta nya aktiviteter, göra en sexuell "bucket list"  eller ta reda på vilka saker man gemensamt känner att skulle vara ett alternativ i sitt sexliv.
Lycka till!
Kram,
Tessi