Kondom inne i slidan
01.01.2021
Hej! Jag och min pojkvän hade sex igår och under sexet märkte vi att kondomen var borta. Han hade inte kommit i mig. Vi sökte kondomen men hittade inte den någonstans. Med störst sannolikhet så är den i min slida. Jag känner inte den då jag känner med fingrarna. Så jag undrar om den kan komma ut av sig själv eller vad ska man göra?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
04.01.2021
Hej,
Med stor sannolikhet är den kvar inuti dig om ni inte har hittat den nån annanstans. Men slidan är ju inte ett bottenlöst hål så om du t.ex. sitter på huk, eller lyfter upp ena benet på en stol och känner efter  i slidan så borde du nog känna den. Nu är det trots allt flera dagar sedan, så om den ännu är inne i dig så borde du nästan märka det, t.ex. genom att dina flytningar har ökat eller luktar avvikande.
Om det är så att kondomen fortfarande är spårlöst försvunnen, eller du tror att den är inuti dig men du inte får ut den så tycker jag att du skall kontakta hvc så att en läkare kan undersöka dig och ta ut den om den ännu är där. Du behöver inte känna dig generad för det är verkligen inte ovanligt att det händer, men viktigt förstås att få ut den så att det inte orsakar någon infektion eller krångel med bakteriefloran.
Kram,
Tessi