Kramar kudde
18.05.2020
Hej, jag vet inte men detta kanske känns fånigt
Men jag brukar när jag lägger mig i sängen och ska sova/ eller när jag vaknar på morgonen brukar jag krama min kudde o låtsats som att det är en tjej jag kramar eller pussar. Jag är 19 år gammal och undrar om de normalt att göra så när man är i så hög ålder ? Nono

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.05.2020
Hej,
Jag tycker inte att det låter onormalt. Det att man önskar fysisk närhet är ett mänskligt behov, och just nu får du det inte av en annan person. Ofta tror man att det är bara barn som "leker", och visst ändrar det ofta i takt med att man blir äldre men det du beskriver är trots allt ganska likt att man smeker sig själv över kroppen och låtsas att det är någon annan som gör det, eller att man fantiserar om hur en situation skulle se ut om man hade någon annan bredvid sig - vilket jag tycker är helt normalt.
Inget att stressa över.
Kram
Tessi