Ktm
04.10.2015
Hej
Var (på nätbutik eller varsomhelst) kan jag hitta en ktm 690 smr vit framstänkskärm och hälst på samma sida skulle jag vila bästella en ktm 125 exc frammask med lampa och fästen och så vill jag veta om det fins någon målar/bläster firma i vasa trakten som skulle kunna blästring och måla ett par fälgar (och vad skulle det i så fall kosta (ungefär)) -

Ungdomsinformatören Sanna svarar
09.10.2015
Hejsan, nu satt du oss verkligen på prov ;) Inte vår starkaste sida mc delar, men vi ska göra så gott vi kan. Här finns åtm något på denna sida: http://www.karlstrommotor.se/sv/reservdelsshoppen
Här kommer mera
http://www.ktmshop.se/
http://www.stombergsracing.se/ktm-originaldelar/
http://www.motoaction.se/mcdelar/ktm/5
http://www.mcweb.se/ktm-1
http://www.xlmoto.fi/?utm_source=se&utm_medium=popup&utm_campaign=GEO
http://dirtypart.com/default.asp
http://www.24mx.fi/?utm_source=se&utm_medium=popup&utm_campaign=GEO
http://www.lellesmc.se/
Vi sätter ut till vänner och bekanta som känner till sånt här och återkommer med mera ifall vi får reda på mera. Det du kan tänka på om du beställer grejer från andra länder kan du läsa om HÄR. Som ett litet samandrag finns det några saker som du ska tänka på om du handlar via nätet:
1. köp bara frpn ställen där det syns ordentligt kontaktuppgifter, företagets namn, adress och tel nummer, e-postadress ska finnas synligt.
2. Borde också finnas uppgifter om hur man ska göra ifall man vill sända tillbaka någon vara.
3. Om man endast kan betala direkt eller med förskott ska man vara lite skeptisk.
4. Sök på företagsnamnet via sökmotor och se efter om någon annan skrivit vad de tyckt om företaget.
5. Var misstänksam om det låter "för bra", då brukar det vara något skumt. Om man för köpa något jättebilligt kan det finnas dolda kostnader, som tex månadsabonnemang odyl.
6.Lämna inte onödigt ut dina personuppgifter, det kan resultera i att du dränks i en massa skräppost.
Fick lite mera tips här just: AJ-bike, och moto-Seinäjoki, om du hellre rör dig på lite närmare håll.
Du kan kolla här igen em nån dag ifall vi fått flera tips som vi sätter in.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna, som fått bra hjälp av vänner och bekanta :)