Munsår eller
29.01.2020
Hej jo kan jag kyssas och slicka min flickvän på musen om jag har ett mun sår i insidan av Läppen eller en sån milline.
Kan du snälla ge tips på hur man slickar musen bra så det blir könt

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.01.2020
Hej.
Du skall undvika att ge din tjej oralsex så länge du har sår eller blåsor i munnen, om det finns en risk att det är herpes så är det INTE någonting man vill överföra till underlivet. Är det t.ex. en förkylningsblåsa så brukar de läka ganska snabbt, och sen då du inte längre har sår så är det fritt fram igen. Om ni absolut måste ha oralsex så länge du har sår i munnen får ni skydda er med antingen en slicklapp (kan köpas på apoteket) eller en kondom som ni klipper upp på mitten så att det blir som en liten "duk" som du kan lägga över hennes underliv då du slickar henne.
Alla tjejer tycker inte om samma sak då de blir slickade, så det bästa är om du försöker ta reda på vad just hon tycker om. Det kan du göra genom att vara uppmärksam på hur hon andas, låter eller spänner sig då du slickar henne. Många gör det felet att de hoppar rakt på klitoris och börjar vispa med tungan, då man hellre borde börja så att du först kysser henne runt själva området, t.ex. i ljumskarna eller mellan låren. Sakta kan du sedan komma närmare och närmare hennes kön, men låt det gärna ta tid - det skall inte gå snabbt! Om du hör att hennes andhämtning ändrar beroende på var du kysser henne så gör du antagligen rätt. Sen då du cirklat runt området så länge att du befinner dig med munnen/tungan rakt över klitoris så skall du vara lite försiktig. (I mannens ollon finns det bara hälften så många nerver som i klitoris, så den är väldigt känslig). Om du inte vet riktigt hur du skall slicka där så kan du t.ex. skriva alfabetet med tungan. Var uppmärksam på om hon verkar tycka extramycket om någon bokstav, och då kan du upprepa den.
Huvudsaken är att du lägger märke till hur hon reagerar, och att det är någonting du gör för att det är roligt - inte för att du "måste". Se det som ett äventyr att lära dig vad hon tycker om.
Lycka till!
Kram
Tessi