Väglaglig lättviktare
02.04.2017
Hej jag undrar om någon polis vet vad det krävs för att göra en 125cc cross som inte är väg laglig till en väg laglig lättviktare? Tacksam för alla svar!

Ungdomsinformatören Liselott svarar
Ungdomsinformatören Sanna svarar
03.04.2017
Hej! Nu har jag skickat din fråga till konstapel Johanna. Ska kolla vad hon svarar först, även om jag gissar att någon besiktningsman skulle kunna svara bättre. Lättast skulle säkert vara att du kollar direkt med besiktningsstation, så att de kan avgöra vad som gäller för just ditt fordon.
Hälsar Liselott
Hej, Johanna kunde inte svara på det här, så nu skickade jag din fråga till Laatukatsastus, så får en besiktningsman svara. Svaret kommer hit så fort vi får det. /Liselott
Hej! Inget svar än, jag har påmint dem. Men rekommenderar nog ändå att kolla själv med besiktningsstation!
Det är ju beroende på vilka saker det är som gör att din cross inte är väglaglig, om du ändrar de sakerna borde den ju bli laglig, eller? Hälsar ungdomsinformatören Sanna som funderar ;)
Äntligen svar av besiktningsmannen:
Ägaren måste få ett coc-intyg från tillverkaren (men det är ganska omöjligt) att den är godkänd för vägtrafik. Får han det så kan han registeringsbesikta den sen.