Fett vid blygd-benet
14.12.2020
Jag har fett vid blygd benet och undrar om jag kan träna bort det. 72 kg 178 cm 15 år.
11 cm utseende 16cm under fettet. Arvid

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.12.2020
Hej,
På basen av din längd och vikt så har du egentligen inte någon extra vikt att ta bort. Du är byggd precis som du ska vara. Men med tanke på din ålder så har du knappast utvecklats klart ännu så mycket kan hända ännu de kommande åren. Den fysiska utvecklingen under puberteten går inte alltid regelbundet så att allting skulle hända på en gång, utan ibland är det en sak som måste bli klar innan kroppen koncentrerar sig på nästa. Det bästa du kan göra är att äta, sova och röra på dig lagom mycket. (Ibland kanske man glömmer bort just viken av att sova regelbundet, eftersom det finns många saker i kroppen - bland annat tillväxten, som sker i första hand då vi sover.)
Jag vet faktiskt inte vilka övningar det skulle vara som skulle träna just det området. Alla människor är helt enkelt olika byggda och både killar och tjejer har olika anlag för att ha underhudsfett där. Det är inte ett "fel" utan helt enkelt så det ser ut på just dig. Därmed inte sagt att det alltid skulle vara så, det kan absolut komma att ändras i takt med att din kropp mognar.
Försök att inte stressa över saken eftersom det helt enkelt är onödigt. Det som är avgörande för hur du är som person eller sexualpartner är inte din penisstorlek utan hur du uppmärksammar din partner. Och i det skedet du börjar ha sex med en partner så hoppas jag att dina tankar är på er gemensamma njutning och inte på din egen penis.
Låt det ta tid. Ha tålamod och tyck om dig själv.
Kram
Tessi