Socionom
30.06.2020
Hej!
Jag har tänkt studera till socionom i Vasa på Novia, men nu har jag lite saker jag funderar på. Behöver man ha avlagt en utbildning efter 9an innan man slipper in på Novia? Finns det mycket lediga jobb som socionom nu och i framtiden(i österbotten)? Iia

Ungdomsinformatör Ida svarar
02.07.2020
Hej!
Vad roligt att du hittat något som du kunde tänka dig att studera. :) För att söka in till Yrkeshögskolan Novia så behöver du ha gått andra stadiet – dvs. att du tagit studenten eller att du avlagt en yrkesexamen.
Det finns nog  jobb som socionom. Det är en bred utbildning och det finns många valmöjligheter vad man kan jobba med.
Socionom, Yrkeshögskolan Novia Vasa – under rubriken ”karriärsmöjligheter” hittar du exempel på vad man kan jobba som när man är Socionom.
Lycka till!
Hälsningar Ida