Flytta till Åland!
25.09.2018
Hej!
Ska nästa år flytta till Åland för att gå sista närvårdaråret där. Skulle behöva lite tips på var man kan hyra förmånliga lägenheter i Mariehamnområdet? B

Ungdomsinformatör Ida svarar
02.10.2018
Hejsan!
Kolla gärna in kommentaren här under. En kille från Mariehamn har kommenterat, som har bättre koll på läget än vad vi har :)
Roligt med lite miljöombyte och spännande med flytt till Mariehamn. Hittade en sida som har en del länkar till olika sidor som håller på med uthyrning av bostäder. Länkar den här. De finns även en Facebook grupp som heter "Bostäder på Åland", som du bra kan gå med i och kolla om du hittar någon passlig lägenhet. Om du inte hittar någon lägenhet skulle jag rekommendera att ta kontakt med skolan där du skall börja om de eventuellt kan ge några tips på hur tidigare studeranden har gjort. Hoppas du hittar en förmånlig lägenhet och lycka till med studierna! :)
Hälsningar Ida