förvirrad
03.06.2015
Morjens :) Först vill jag tacka för en bra sida <3
Jag har några frågor.
Jag har sådär passligt mycket pengar. Men int så myki så att jag ennu kan köpa nån elektronik sak, för att jag vill köpa en elektronik sak, men jag vet inte vad. Nu just har jag en Nokia Lumia 1020 telefon och har haft den i ca. ett år. Den var ganska dyr då jag köpte den men nu ångrar jag så mycket att jag har köpt en Lumia eftersom det inte finns nå bra appar till den+ att den blir jätte fort varm + att då den har 3% akku å jag laddar och laddaren är i å de visar att det laddar så sjunker procenterna å till sist slocknar den. Så jag har funderat på att köpa en Iphone 5s eller Iphone 6 men vilken av de vet jag inte för att Iphone 5s 32GB kostar lika myki som Iphone 6 16GB så jag vet inte vilken. Dessutom ser ni ju på min ålder att jag efter ett år har vespa kort (jag får ta det för mina föräldrar) men jag vet inte om de betalar ngt av det till mig för om de gör det så kan jag ju köpa ny mobil men det är sååå förvirrande :? vad ska jag spara till ????

Ungdomsinformatören Sanna svarar
03.06.2015
Hejsan, tack för berömmet :)
Vår teknikexpert Jonny ger dig först svar angående telefonerna, det kommer här:
Om Lumian enbart är ett år borde du få batteriproblemet fixat på garanti.
Gällande iphone 5s vs. iphone 6 så är största skillnaden storleken.
iphone 6 har lite större skärm med stöttåligare glas och bättre upplösning (Retina HD)
(http://www.pcadvisor.co.uk/review/iphones/iphone-5s-vs-iphone-6-comparison-review-screen-size-battery-specs-features-3533491/)
Vill du ha en telefon med obegränsat antal appar och möjligheter skall du se på en Android lur.
H. Jonny
Sen vad gäller det andra... Mitt råd skulle vara att du tar reda på med dina föräldrar om de kommer att betala ditt körkort och en vespa, eller om du måste betala något själv. Sen när du vet det kan du börja fundera över om du ska köpa en ny telefon eller inte, och vilken sorts. Jonny gav ju bra råd där och om du går till en butik där de säljer olika märken och du förklarar vad du vill ha och inte vill ha med din nya telefon så kan de nog säkert ge bra tips och råd vilken du ska köpa :)
Ha en fortsatt bra sommar,
Hälsar ungdomsinformatören Sanna