Hyresavtal
09.01.2015
Hej!
Jag har hyrt en lägenhet tillsammans med en kompis men hen har flyttat för ett tag sedan och nu undrar jag om jag behöver göra upp ett nytt hyresavtal med hyresvärden då avtalet är sktrivet på oss båda eller om det gamla fortsätter att gälla? Hyresvärden har inte hört av sig till mig om avtalet och jag har bara fortsatt att betala hela hyran själv. Studerande
Nuortenelama3
Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
12.01.2015
Hej! Tack för din fråga. Vi har skickat den till den nationella ungdomsportalen Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi som vi samarbetar med. Deras experter och ungdomsinformatörer kommer att svara på din fråga. Svaret kommer att finnas här under din fråga så fort vi fått det. Både din fråga och svaret kommer att synas både här på Decibels Våga fråga och på Ungdomsliv.fi:s sida Frågor.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej
Tack för din fråga.
Jag rekommenderar att du kontaktar din hyresvärden och kollar situationen. Hyres villkor har förändrats när din kompis har flyttat ut från lägenheten. Det är alltid bra att uppdatera avtalet när situationen förändras.
Ytterligare information on hyresavtal:
http://www.infopankki.fi/sv/livet-i-finland/boende/hyresbostad/hyresavtal
Ytterligare information on god hyressed:
http://www.vuokranantajat.fi/attachements/2008-09-22T17-06-2315.pdf
med vänliga hälsningar
Mika - Ungdomsliv.fi