Bankkort
11.10.2015
Ser de som sitter i kassan om man ibte har tillräckligt med pengar på kortet? För när jag var å handla råkade jag ha för lite penfar pånkortet så det stod transaktionen avbröts. Så då låssases ja gnugga på kortet å bara finns det ngn automat här i närheten... Men frågan är såg hon att jag inte hade tillräckligt med pengar eller kunde hon köpa min lögn

Ungdomsinformatören Sanna svarar
12.10.2015
Hej, antagligen såg hon att betalningen inte gick genom, och anade vad det var för orsak. MEN, det är inget att skämmas över eller ens fundera över. En som sitter dag ut och dag in i kassan ser detta massor med gånger varje dag och har för länge sen slutat bry sig. Hon kommer inte att fundera eller ens tänka tanken att jaha nu hade hon för lite pengar eller nåt liknade. Det kommer inte ens att registreras desto mera i hennes hjärna. Det kan du vara helt lugn över.
Men jag vet hur pinsamt det är och hur det känns för det har hänt till mig också. Man känner sig jätte dum och vill bara sjunka genom jorden. Men som sagt var kassapersonalen bryr sig inte om sånt för det händer hela tiden.
Måste ändå berömma dig över hur fyndig du var och att du hann tänka ut en sån grej att gnugga kortet och fråga om automat. Det skulle inte jag hunnit fundera ut ;) Bra du!
Kramar från ungdomsinformatören Sanna som vet exakt hur det känns ;)