Hår under armarna
20.05.2022
Hur ska man ta bort hår under armarna? Hälsa något man kan göra hemma fö mina föräldrar vet inte att jag kommer ta bort der Håriga

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.05.2022
Hej,
Det enklaste och billigaste sättet att ta bort håret under armarna hemma är att raka sig. Rakhyvlar finns i många olika prisklasser i butiken, det lönar sig kanske inte att köpa de billigaste, men man måste inte heller köpa de dyraste. Det man skall komma ihåg är att rakhyveln skall vara ren och vass, och att man gärna skall använda t.ex. bassalva eller raklödder för att det inte skall irritera huden. Se till att huden är ren innan du börjar raka.
Ibland kan det ändå uppstå irritation efter rakning, men det är inte farligt även om det kan vara irriterande. Det kan vara bra att undvika att raka sig alla dagar så hålls huden i bättre skick.
Lycka till!
Kram,
Tessi