Pengar
20.06.2019
Hej! Hur kan jag få reda på hur mycket pengar jag har på kontot? Jag kan få reda på det genom att fråga pappa men jag skulle vilja ha en egen app så att jag själv skulle kunna veta vad jag har och hålla reda på pengarna bättre osv, å inte va rädd att dom ska va slut när jag ska betala. undrande

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.06.2019
Hej.
Jag vet faktiskt inte om det går att få som app till telefonen om man är minderårig, men du kan ju kolla ditt saldo vid en bankautomat om du inte vill fråga din pappa. Beroende på vilken bank du har så tycker jag att du skall kontakta banken och fråga dem direkt. Vissa banker tillåter att kunden har samma rättigheter som 15-17 åring som man har om man är myndig, men eftersom jag inte vet vilken bank du har så vet jag inte vad som gäller där.
Enklast är det alltså att kolla upp saken med banken, eller att kolla kontot nästa gång du är vid en automat.
Kram
Tessi