skuld
24.10.2017
Hej. Jag har två skulder till två personer på 20 euro till båda, men vet inte hur jag skall betala tillbaka. Kan ni snälla ge mig hjälp med det? king

Ungdomsinformatör Ida svarar
25.10.2017
Hejsan King!
Här kommer tre tips på vad du kan göra.
1. Kanske du redan har pratat med dem som du är skyldig pengar till? Isf om du inte har gjort det så berätta hur läget ligger till, be om ursäkt, berätta att du inte har möjlighet att betala tillbaka just nu och att det kan ta en tid.
2. Berätta åt dina föräldrar att du är skyldig två personer pengar och fråga om de kan hjälpa dig.
3. Jag vet inte om du har något jobb, men om inte så kanske det skulle vara en idé att skaffa ett jobb. Där du skulle tjäna dina egna pengar och behöver inte låna pengar av andra. Du kan kolla arbetspoolens hemsida, där kan du läsa om vad arbetspoolen är och du hittar kontaktuppgifter för din kommun. Ta kontakt dit så kanske du får tjänat ihop pengarna!
Kom ihåg, låna inte pengar av andra om du inte vet att du kan betala tillbaka.
Hoppas det fixar sig! :)
Hälsningar Ida