Evigt singellll
15.12.2019
Jag är 22 år och vart singel hela livet... hur slutar jag fokusera på det?? Känner mig misslyckad av nån anledning.. att hamna i ett förhållande känns som att Bestiga mount everest... så troligt känns det just nu. Det är inte så att ingen gillar mig för det gör folk men det klickar aldrig med någon från min sida.. känns hopplöst Ssssssss

Ungdomsinformatör Ida svarar
18.12.2019
Hej!
Måste börja med att säga att du är ung och du har all tid i världen att hitta någon som du gillar. Just nu har du inte träffat en person som du känner det där lilla extra för och det är bra att du inte går in i ett förhållande där det inte finns några känslor från din sida, för då skulle varken du eller den du skulle vara tillsammans med va lyckliga.
Kommentaren här nedanför är en fullpott – jag kunde inte beskriva det bättre. Räkna upp fördelarna med att vara singel OCH se till att dina vardagar är fyllda med sånt som du tycker om att göra. Ibland kan det hända att man är missnöjd med sig vardag och tror att en pojkvän eller flickvän ska fixa det. Men sanningen är den att det är du själv som har makten att ändra just din vardag och ditt tankesätt. J
Det händer när det händer – och det är lite det som är helt fantastiskt också. Du vet helt enkelt inte när du möter en person som du gillar, det kan till och med vara imorgon.
Ta hand om dig!
Kram, Ida