Han har blockat mig på snap
03.03.2019
Jag mår verkligen jätte dåligt alltså verkligen dåligt. Jag och en kille i min parallellklass snapade mycket med varandra idag, men tillslut började det bli bråk mellan oss. Han påstod att jag va väldigt jobbig osv som gjorde mig arg så jag sa oxå till honom och blev verkligen arg. Jag och hans bästa vän snapar oxå mycket vi är oxå bra vänner så jag berätta denna situation till hnm mellan mig och killen och då skrev han en rolig grej om hnm som jag verkligen va tvungen och lägga ut på my story, men nu i efterhand är jag medveten om att han blev ledsen för han blockade mig och säger att jag e jobbigt till alla. Förstår att det verkligen va taskigt av mig att lägga ut det men menar verkligen inget illa det var min ilska som tog över verkligen. Är verkligen jätte ledsen men han säger att han inte vill lägga till mig på snap för att han är så pass arg och antagligen ledsen. Jga mår verkligen jätte dåligt vad ska jag gö. har bett om ursäkt men han svarar inte. HJÄLP Bara anonym

Ungdomsinformatör Ida svarar
05.03.2019
Hej!
Okej, jag förstår att han blev ledsen. Jag tycker du har gjort helt rätt i att be om ursäkt åt honom, för det är han värd. Ibland gör man bort sig, som du säger så tog ilskan över. Förhoppningsvis lärde du dig något av den här händelsen? Att när du märker att ilskan tar över så tänk efter två gånger till. Alla människor gör misstag någon gång, vi kan också lära oss utav att göra misstag.
Om han inte svarar på din ursäkt, så endera låter du det vara en tid. Det kan vara att han behöver tid. Jag förstår det nu som så att du har skickat åt honom, eftersom ni ibland har samma lektion så kunde du gå fram till honom face to face och säga förlåt. Då har du försökt allt och kan bara vänta på att han tar kontakt.
Man kan inte lämna och fundera över sådana här händelser hela tiden, man måste också gå vidare. Det enda man kan göra är att säga förlåt, och se vad mottagaren säger och gör. Vi kan inte tvinga människor att acceptera ursäkten. Dom gör det när de är redo.
Ta hand om dig!
Kram, Ida