Leka
28.11.2019
Hur vanligt är det att man leker ännu som tonåring och är det okej om man gör det? Alltså leker ensam eller med jämnåriga. Jag älskar att leka med småbilar, traktorer, fordon, pokemon, lego och olika figurer ensam och med en yngre kompis Jerry

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.12.2019
Hej,
Jag tycker inte att du skall ta någon stress över att du fortfarande tycker om att leka. Det är nog inte ovanligt att man gör det ännu i din ålder, och i all synnerhet om man har yngre kompisar.
Jag tror att det är en fördel att man gör det. Många tror nog att det att man blir "mogen" handlar om att man slutar leka, men jag tror egentligen mest att det handlar om att sättet man leker på förändras. Jag tror däremot att det är ganska få personer i din ålder som vågar medge att de fortfarande tycker att det är roligt. Men det är absolut inte skadligt för dig på något sätt, så det är ingenting du behöver försöka sluta med.
Kram
Tessi