Blir dom besvikna
23.11.2019
Hejj decibel! Jag är en flicka i 14 års ålder. Jag har spelat fotboll ända sedan jag var 5 år och jag har alltid älskat det. För 4 månader sedan var jag med om en operation och efter min operation så for mitt fotbolls intresse helt bort. Mina föräldrar är båda stora fotbolls fans. Jag har försökt prata med min mamma om att jag vill sluta i fotbollen för att jag känner att jag blir tvingad på varje match och träning, men hon säger att det går över och att jag snart älskar fotboll lika mycket som förut. För mig känns det jobbigt 5 gånger i veckan på träningeb för att mitt intresse är helt och hållet borta. Vad ska jag göra? Vill inte svika mina föräldrar eller mitt fotbollslag? (är lagkapten) Blir dom besvikna

Ungdomsinformatör Ida svarar
26.11.2019
Hej!
Det viktiga här är ditt välmående. Känner du att fotbollen inte är roligt mera och att det inte finns någon motivation så ska du inte behöva fortsätta. Prata med dina föräldrar igen och berätta precis som du känner, be dom lyssna. Ifall dina föräldrar inte lyssnar, så prata med din tränare.
Du sviker ingen ifall du slutar med fotbollen. Det är helt och hållet ditt val vad du vill göra. Om du fortsätter med något som du inte tycker om så kan det resultera i att du börjar må ännu sämre. Och vem vet, det kan ju hända att med en paus från fotbollen kommer intresset tillbaka igen.
Ta hand om dig!
Kram, Ida