Dans
15.08.2015
Heej! ^^
Var kan man dansa i Vasa/Korsholm trakten? :)
Jag skulle vilja börja med något hip hop-aktigt, men andra danser är mer än välkomna. Så vet ni var man kan börja dansa? Jag har typ inga grunder... x)
Tack! :D S

Ungdomsinformatören Jenny svarar
18.08.2015
Hej!
Dansskolan Kipinä ligger nära Korsholmsesplanaden vid  kasernområdet, i arméns gamla köksbyggnad. Om du kommer från Korsholmsesplanadens sida ser du tavlan över området och hittar dansskolan i byggnad nr 16.  Du kan delta i danslektioner fast du inte har erfarenhet från förr, eftersom Kipinä har skilda kurser för nybörjare. De är märkta som "nybörjar" eller "öppen nivå" i läseordningen, så du ser strax vilken du kan delta i. Du kan prova på olika slags danslektioner, så märker du sen vilken passar dig bäst.
I läseordningen, som du kan se om du klickar här, står att det finns en hiphop/freestyle -grupp för nybörjare på måndagar kl. 20.15, men titta gärna själv för mera information.
Dansskolan Kipinäs hemsida finns här
Om du vill fråga mera, kan du bra ringa till Kipinä och fråga det du funderar på -annars är det nog bara att anmäla dig med och fara och prova!
Ha det så bra!
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny