Danskurser i vasa?
13.11.2014
Hej! Vi är två tjejer som bor på internatet i gamla vasa och vi skulle gärna vilja ha något roligt att göra på kvällarna. (vi båda älskar att dansa) Så vi funderar ifall det finns någon kurs med street dance eller hip hop i vasa? Vi hittar inget bra på nätet..(vi skulle inte precis vilja dansa med 10åringar eller partner) Kan ni snälla hjälpa oss? Emelie

Ungdomsinformatören Jenny svarar
Ungdomsinformatören vid Nuortenelämä.fi svarar
20.11.2014
Hejsan!
Dansskolan Kipinä brukar ordna hiphop och breakdance -kurser, så kolla där om det ännu finns nån chans att gå med, de brukar nämligen börja på hösten, men säkrast att höra med dem, tfn 050 444 1034. Vasa gymnastikförening r.f. brukar också ordna danslektioner ibland. Kolla också Vasa Arbis sidor om gymnastik och dans. En del gym ordnar nu för tiden också sådana lektioner, som nästan är som dans, t.ex. zumba. Kolla om ni har någon gym nära er och fråga hurdant utbud de har.
Dans är säkert en rolig hobby, hoppas att ni hittar någon kurs som passar er.
Hälsar ungdomsinformatören Jenny
Hej
Tack för er fråga. Street dance och hip hop later roligt och en bra sätt att engagera sig på kvällen.
Vi hitta följande möjligheter att delta i street dance eller hip hop danstimmar. Kontakta direkt olika dansskolor och fråga om det är möjligt att hoppa in i mitten av säsongen.
Kipinä - Vasa danskola (http://www.tanssikipina.fi/?q=sv), tfn. +358 (0)50 444 1034, e-post: info[at]tanssikipina.fi
Kuula-opisto och Vasa Arbis arrangerar också dansundervisning, men det är mera i stil av nutidsdans, balett och showjazzdans. men det är bra att kontakta dem och fråga ytterligare information om deras erbjudande, eftersom de kan arranger också olika stil danskurser som kunde vara intressanta för er.
Kuula-opisto: tfn. 06-325 3822
Vasa Arbis: epost: arbis(at)vasa.fi, tfn. (06) 325 3504
Vaasa-opisto: vaasa-opisto(at)vaasa.fi, tfn. 06- 325 3496
Kontakta även Ungdomsinformations punkt Reimari, som kan berätta mera om olika fritidsmöjligheter, tfn. (06) 325 3724, e-post: reimari@vaasa.fi.
Hoppas att ni hittar något intressant att göra på kvällarna.
Trevlig veckoslut, Mika - Ungdomsliv.fi