Extra jobb
16.06.2020
Hej!
Börjar tredje året i gymnasiet i petalax i höst och undrar var man skulle kunna söka extra jobb i Korsnäs-Malax området?
Fyller 18 i höst, har körkort redan samt hygienpass!
Skulle vara skönt med lite extra pengar! Lediga jobb

Ungdomsinformatör Ida svarar
17.06.2020
Hej!
Vad roligt att du funderar på att söka ett extra jobb. J Bra att du även har hygienpass – då kanske någon butik eller något café passa. Och självklart är det skönt att ha lite extra pengar och pengar man själv kan bestämma vad man gör med.
Här kommer några tips på vart du kan ta kontakt: S-market Malax, Sale Korsnäs, K-market Sandström, Neste Malax.
Du kan skriva ihop en CV eller ett personligt brev där du beskriver dig själv. Skulle föreslå dock att du ringer eller går till stället och frågar face to face. Då kanske dom kommer ihåg dig bättre och har fått ett intryck av dig. Så ifall det inte finns något nu, så kan dom kontakta dig när det väl öppnas upp något arbete.
Lycka till!
Hälsningar Ida