flytningar
15.06.2020
Hej! Jag har fått som ont i magen på sistone och jag har fått mer flytningar än jag hade innan. Jag har som genomskinlig gegga i trosorna och ibland är det helt geggigt i trosorna. Mina flytningar brukar typ läcka igenom trosan. Jag har fått väldigt mycket upp och ner humör, ont i magen, och öm i brösten men jag har inte fått blod blandade flyttningar. Är något fel?
Tacksam för svar
L W

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.06.2020
Hej,
Jag tror inte att det är någonting som är fel, utan helt enkelt din kropp som utvecklas. Det är normalt att mängden flytningar ökar året innan man får mens - så det du beskriver låter normalt.
OM flytningarna börjar lukta illa/annorlunda eller om du får klåda/sveda i underlivet så kan du kontakta en ungdomsmottagning och diskutera med dem, men annars är det nog bara att leva vidare som normalt. Använd trosskydd då flytningarna är som mest rikliga, men helt inte hela tiden eftersom det lätt torkar ut slemhinnorna vilket i sin tur ökar flytningarnas mängd. Tvätta dig med vatten en gång om dagen (aldrig tvål i underlivet) och sov utan trosor - då mår underlivet som bäst.
Kram
Tessi