fontänorgasm 1
17.06.2020
Hej! nu har jag en fråga. För några dagar sedan så tog jag min eltandborste och tog på en kondom på den. Jag lag glidmedel på mitt underliv och satte på eltandborsten. Jag kände efter tills jag hittade ett ställe på min klitoris där det var otroligt skönt då jag hade på eltandborsten och smekte. Jag testade att trycke tandborsten lite hårdare och då fick jag "kramper" bara att det var skönt i min rumpa och mage och underliv. Då jag fick kramper så spände jag till och då jag slappnade av så rann det ur mig. Det tog ca. 20 sekunder och så rann det ur mig. Först lite men sen då jag tog igen så rann dett väldigt mycket. Jag undrar nu om jag har lyckats få min första fontänorgasm eller om jag kissade ner mig. Det var helt genomskinligt och luktade inte mycke,det luktade inte så mycket kiss men lite. Jag var inte kissnödig då jag började,hade kissat precis innan. Så nu är min fråga,fick jag min första fontänorgasm eller inte??? är inte fontänorgasm vätska vit eller är den genomskinlig? kan du få de fler gånger under 10 min. det rann ur mig flera gånger under 10 min. tjobben

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.06.2020
Hej,
Tyvärr kan jag inte ge något säkert svar på din fråga. Man har forskat förhållandevis lite i hela fenomenet med fontänorgasmer så det finns massor som man inte ännu vet om det. (vilket förklarar varför det ännu kallas för fontänorgasm - medan det egentligen inte är nödvändigt att få orgasm för att ejakulera som tjej.) Väldigt långt handlar kvinnlig ejakulation om sättet man spänner musklerna i underlivet medan man har sex, så det är möjligt att du helt enkelt har hittat det sättet.
Vätskan som kommer är inte kiss, utan en vätska som bildas i körtlar bredvid urinröret. Vätskan kan vara både genomskinlig och vitaktig, och brukar kännas mer hal än kiss. Eftersom vätskan innehåller glukos så smakar den lite sött - vilket inte kiss gör eftersom det istället innehåller salter.
Så tyvärr kan jag inte ge något exakt svar, men jag tycker att du skall fortsätta "träna". Om du går och kissar strax innan som du gjorde nu så är risken betydligt mindre att du skulle blanda på kroppsvätskorna.
Lycka till :)
Kram
Tessi