fotbolls lag
27.12.2014
Hejhej! Ja sku vill ha ett fotbolls damlag i Malax, typ 00or och 99or. Å ja vet några som sku vill va me :) hu kan man fix de fö man måst ju ha en tränare o ett lag fö att kun spel :)e de nånting ni kan diskuter om med någon? :)) fotbollforlife

Ungdomsinformatören Sanna svarar
29.12.2014
Hejsan,
Ett mycket bra initiativ! Vi flyttar över din fråga till Påverka och så ska vi skicka den till Anders som är fritidssekreterare i din kommun. Hans svar kommer där under.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Följ länken HÄR, så hittar du till Påverka.
Jag sätter svaret både här och på Påverka.
Hejsan,
I Malax finns två damlag, Peik damlag 1 och PeIK damlag 2. Fastän lagen går under namnet Petalax IK, så är nog de flesta i lagen från andra ställen, tex. Malax, Korsnäs och Vasa. Andra laget borde vara det mest passliga i detta skede eftersom de yngsta i det laget är 14 år gamla. Det är kanske lättast att kontakta fritidssekreteraren Hendricksson per tfn 050 373 8346 eller på Facebook, så får du kontaktuppgifter till damernas andra lag.
Anders