Gymnastik
09.10.2016
Hallo, jag undrar om det finns något ställe nära Vasa där de utövar rytmisk gymnastik?Har alltid vilja testa men har inte hittat något ställe. Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.10.2016
Hej,
Jag hittade inte direkt någon grupp för rytmisk gymnastik för personer i din ålder, men det innebär naturligtvis inte att det inte skulle existera, bara att jag inte fick ögonen på det. De gymnastikgrupper som finns, speciellt de som tar emot nybörjare, riktar sig kanske främst till personer som är yngre än du är. Jag tycker att du skall kolla kursutbudet på de olika arbisarna i vasa, och närliggande kommuner. Deras kursutbud varierar lite från år till år, men utbudet brukar vara rätt stort.
Så finns det även en dansskola i Vasa som heter Kipinä, där de har många olika former av dansundervisning där, så kanske du hittar någonting där? De har grupper för både äldre och yngre, och både för nybörjare och längre hunna.
Jag hoppas att du hittar någonting som känns roligt.
Hälsningar
Tessi