Gymnastik för sent?
25.11.2015
Hej! Jag har alltid tyckt att det är så häftigt med gymnastik, alltså hjulningar, volter, flickisar osv. Skulle gärna vilja lära mig, men är osäker på om jag är för gammal, kanske. Är nitton och ett halvt. Har inga tankar om att tävla, absolut inte, utan bara lära mig liksom. Är det svårt, tar det lång tid att lära sig? Vad krävs? Jag är totalnybörjare, kan inte ens stå på händer mot en vägg och har världens svagaste armar. Sen vill jag inte att det ska vara så tävlingsinriktat heller eller känna press för att andra är bättre. Efterlyser inget ställe eller så, utan undrar bara om det ens är praktiskt möjligt för mig att lära mig sådant där samt hur duktig jag kan bli. Är inte vigare än att jag kan gå ner i spagat. Greta
PT Sarah svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
30.11.2015
Hej, Greta, jag tror inte att det någonsin är för sent att börja träna. Det kan ju hända att man inte kan komma upp i samma nivå om man börjar träna senare i livet, men du har ju inte heller tänkt dig en karriär inom tävlingsbranschen :)
Vi ska kolla med en av våra PT som säkert kan ge bra tips och råd.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej Greta!
Så klart du kan lära dej! Det krävs bara mer övning om du lär dej nu än om du hade lärt dej som litet barn. Men det är fullt möjligt! Det som brukar ske när man blir lite äldre är att man blir räddare för att försöka och räddare för att slå sig, men om du kommer över det så är det bara att köra på. Öva, öva och öva och till sist så kommer det! Jag kan inte säga att det finns några speciella metoder för att lära sig, om du vill kan du ju fråga nån som kan göra det du vill lära dej, hur dom skulle göra. Jag tror mest på att försöka och öva. Som en parentes kan jag berätta att jag bara för nån vecka sen lärde mig att stå på händer mot en vägg, och jag är 46 år gammal! Så, du har nog alla möjligheter i världen att lära dej det du vill kunna! Man blir aldrig för gammal för nåt man vill lära sig! 
Lycka till!
Hälsningar, PT-Sarah