Ingen orgasm vid samlag
10.08.2020
Hej. Min pojkvän kommer inte under sex. Vi har varit tillsammans i många år och han har aldrig kommit av själva samlaget utan måste runkas, själv eller av mig, för att alls få någon orgasm. När han gör detta spänner han även sina ben mycket medans han står på tårna. Vi har sex mellan 1-2 gånger per vecka. Han onanerar inte heller ofta själv. Vad kan det bero på att han inte kan komma under sexet och måste spänna kroppen? Han skulle själv vilja få orgasm under sex. Vi har prövat många gånger men utan att lyckas. Jag vet att det inte är hela världen att han inte kan komma under penetration och att huvudsaken är att han kan komma, men det är ändå någonting som vi skulle vilja. Hur ska vi sedan göra för att skaffa barn? Är detta vanligt? Sned kuk
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
11.08.2020
Hej,
Det du skriver kan förekomma hos killar. Jag hör att ni redan pratar om det, och fortsätt med det! Prata och experimentera! Jag hör också att du är väldigt förstående, vilket är viktigt!
Vissa gånger kan det vara bra att få prata med någon professionell om det problem man upplever. Det ni kan göra är att ta kontakt med Klaara ungdomsstation, för att få träffa någon och få verktyg hur ni/han ska jobba med hans/sin uteblivna utlösning under samlag. Ibland kan tankar, prestation och förväntningar spela in och kan göra att det är svårt att komma.
Att han spänner sig och står på tå är väldigt vanligt vid onani. Det kan främst bero på att kroppens muskler spänner sig precis innan utlösning/orgasm, vilket är väldigt vanligt. Fortsätt med smeksex, precis som ni gör, övergå till samlag och övergå igen till smeksex. Experimentera och var tillåtande i sängen mot varandra. Som du säger, sex är mycket mer än penetrerande sex, och det ni har nu kanske med tiden förändras till något annat.
Kram!
Malin Wiik-Norrman