Innebandy
10.09.2015
Hej, jag undrar om det finns något innebandylag i Vasa för flickor i högstadieåldern? Om det finns, kan man fortfarande gå med även om de kanske redan har börjat?

Ungdomsinformatören Jenny svarar
16.09.2015
Hej!
Jag hittade en öppen innebandygrupp för damer på Vasa stads hemsida; gruppen är avsedd för spelsugna damer med avspänd inställning till motion. Plats och tid: Idrottscentern på Krutskällarvägen, torsdagar kl. 19-20. För mera information kan du kontakta Niina Hankilanoja tfn 040-7219760. Eftersom denna grupp inte är endast för högstadietjejer, så förslår jag att du ringer till Niina och frågar vilka andra grupper det finns och om det finns någon speciellt avsedd för unga -troligen vet hon om andra alternativ också för hon är Vasa stads hälsomotionskoordinator.
Såg även att SB Vaasa söker tjejer som är intresserade av atts pela innebandy, kolla länken till deras hemsida här: http://www.sbvaasa.fi/juniorit/sb-vaasan-juniorijoukkueet/tytot/c-tytot.html (på finska)
Hoppas att du hittar en grupp som passar för dej!
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny